راهنمای انتخاب تابلو برای اتاق کودک

راهنمای انتخاب تابلو برای کودک

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مادران جوان، طراحی دکوراسیون اتاق کودکشان است؛ زیرا دکوراسیون اتاق بچه‌ها، تأثیر مستقیمی بر روحیه و خلاقیت کودکان می‌گذارد. تابلوهای دکوراتیو نیز، یکی از اکسسوری‌های جذابی هستند که حتماً باید در اتاق کودکان جای داشته باشند. به همین علت ما این مطلب از سایت اریکان آرت را، به راهنمای انتخاب تابلو اتاق کودک، اختصاص داده‌ایم.

راهنمای انتخاب تابلو برای اتاق کودک:

درصورتی که برای انتخاب تابلو دکوراتیو اتاق کودک، دچار سردرگمی شده‌اید؛ بهتر است برای انتخاب یک یا چند فاکتور را مدنظر داشته باشید. این معیارها عبارت است از:

۱.     انتخاب تابلو برای اتاق کودک، بر اساس جنسیت کودک:

یکی از معیارهایی که به شما برای انتخاب، خرید و چیدمان لوازم اتاق کودک کمک می‌کند؛ جنسیت کودک شماست! تعیین جنسیت کودک می‌تواند به شما برای انتخاب رنگ و طرح مناسب، کمک بسیاری کند. درصورتی که کودک شما دختر است می‌توانید از تابلوهایی به رنگ صورتی، قرمز، سفید و نارنجی استفاده کنید؛ همچنین برای کودک پسر تابلوهای دکوراتیو به رنگ سبز، سفید و زرد برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک مناسب است.

۲.     انتخاب تابلو برای اتاق کودک، بر اساس دکوراسیون:

مهم‌ترین نکته در زمان انتخاب تابلو دکوراتیو اتاق کودک، توجه به دکوراسیون اتاق است. برای این منظور باید به تمام المان‌های موجود در اتاق، سبک طراحی، رنگ و موضوع آن توجه کنید. درصورتی که می‌خواهید تابلو دکوراتیو را باتوجه‌به دکوراسیون اتاق کودک خریداری کنید؛ به نکات زیر توجه نمایید:

  1. تابلو دکوراتیو را متناسب با رنگ قالب استفاده شده در اتاق انتخاب کنید؛ البته بهتر است زمینه تابلو با رنگ دیوار متضاد باشد.
  2. درصورتی که از می‌خواهید تابلو اتاق کودک، یک نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون باشد؛ حتماً باید از رنگ و المان‌هایی استفاده کنید که بیشتر موردتوجه باشد. برای مثال: از رنگ‌های تندتر و اشکال شلوغ‌تر استفاده کنید.

۳.     انتخاب تابلو برای اتاق کودک، بر اساس سن کودک:

سن کودک نیز، یکی از عوامل مؤثر برای انتخاب تابلو دکوراتیو است. ازآنجایی‌که اتاق کودک، تا سال‌ها یک حریم شخصی برای فرزند شما خواهد بود؛ باید تابلویی را خریداری کنید که خیلی کودکانه نباشد! فرزند شما فارغ از جنسیتی که دارد؛ خیلی زود بزرگ خواهد شد و دیگر از طرح‌های خیلی بچگانه خوشش نخواهد آمد. برای این منظور بهتر است از تابلوهای دکوراتیو با تصویر خانوادگی، حیوانات، طبیعت و … استفاده کنید.

۴.     انتخاب تابلو برای اتاق کودک، بر اساس سایر المان‌های موجود در اتاق:

یکی از روش‌های متداول برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک زیبا و شیک، توجه به سایر المان‌های استفاده شده در اتاق کودک است. برای مثال برای پرده، پتو، عروسک، فرش اگر از یک شخصیت‌ کارتونی موردعلاقه کودک استفاده کرده‌اید؛ بهتر است از تابلو دکوراتیو آن شخصیت کارتونی نیز برای اتاق فرزندان استفاده کنید.

با مهم‌ترین نکات انتخاب تابلو دکوراتیو کودکانه آشنا شوید:

در ادامه راهنمای انتخاب تابلو برای اتاق کودک، بهترین است با مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب تابلو دکوراتیو نیز آشنا شوید. رعایت این نکات برای تقویت انرژی مثبت و خلاقیت فرزندتان کمک خواهد کرد.

  1. برای کودکان خردسال بهتر است از تابلو دکوراتیو با طرح شخصیت‌های کارتونی و رنگارنگ استفاده کنید.
  2. برای کودکانی که در آستانه ورود به نوجوانی هستند؛ بهتر است از تابلوهای دکوراتیو با طرح منظره، آموزشی یا نقاشی‌های هنری استفاده کنید.
  3. در زمان انتخاب تابلو دکوراتیو مناسب اتاق کودک، به احساس و مفهومی که به کودک القا می‌کند توجه کنید. فرزند شما باید از دیدن تابلو احساس مثبت و خوبی دریافت کند.
  4. رنگ‌های استفاده شده برای تابلو دکوراتیو کودکانه، باید شاد و جذاب باشد.
  5. قبل از خرید تابلو دکوراتیو، محل نصب آن را مشخص نمایید؛ سپس باتوجه‌به آن، ابعاد مناسب تابلو دکوراتیو را انتخاب و خریداری کنید.
  6. ازآنجایی‌که قرار است تابلو دکوراتیو برای اتاق کودک نصب شود؛ حتماً باید در زمان خرید به امنیت آن توجه داشته باشید. برای این منظور حتماً از تابلوهای دکوراتیو فاقد شیشه، استفاده کنید؛ همچنین تابلو باید به دیوار چسبانده شود تا به‌سادگی از دیوار جدا نشود.
  7. درصورتی که قرار است تابلو دکوراتیو روی دیوار نصب شود؛ حتماً باید از تابلوهایی استفاده کنید که بدون نیاز به تابش نور مستقیم قابل‌دیدن باشد. در غیر این صورت، کودک به علت قد کوتاهی که دارد؛ نمی‌تواند تصویر تابلو دکوراتیو را به‌خوبی مشاهده کند.
  8. در زمان انتخاب تابلو دکوراتیو، حتماً از نظر و سلیقه فرزندتان اطلاع پیدا کنید.
  9. تابلو دکوراتیو اتاق کودک باید قابلیت شستشو را نیز داشته باشد. لازم به ذکر است که تمام تابلوهای چاپ شده توسط تیم حرفه‌‍ای اریکان آرت، قابلیت شستشو را دارند؛ همچنین به علت چاپ‌شدن با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، هیچ افت وضوح تصویری نخواهد داشت.

انواع تابلو دکوراتیو مناسب اتاق کودک، از نظر تصویر کدام است؟

همان‌طور که در راهنمای انتخاب تابلو برای اتاق کودک گفتیم؛ تصویر تابلو دکوراتیو نصب شده در اتاق کودک، می‌تواند باعث ایجاد انگیزه، انرژی مثبت و تقویت خلاقیت کودک خواهد شد. از جمله مناسب‌ترین تصاویر تابلو دکوراتیو کودکانه عبارت است از:

  1. تابلو دکوراتیو با شخصیت‌های کارتونی مانند باب اسفنجی، تام‌ و جری، مینیون و …
  2. تابلو دکوراتیو با تصویر حیواناتی مانند سگ، گربه، زرافه و …
  3. تابلو دکوراتیو با تصویر طبیعت مانند گل، دریا، آسمان و …
  4. تابلو دکوراتیو با تصویر ورزشی مانند فوتبال، والیبال و …
  5. تابلو دکوراتیو با تصویر فضایی مانند سیاه‌ها، ستارگان و …
  6. تابلو دکوراتیو با تصویر تزیینی مانند رنگین‌کمان، شفق قطبی و …

سخن آخر:

اتاق کودک یک حریم خصوصی برای بازی و استراحت فرزندان شما است؛ توجه به جزئیات در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، می‌تواند تأثیر بسزایی بر خلاقیت و روحیه کودک شما داشته باشد. استفاده از تابلو دکوراتیو مخصوص کودک نیز، می‌تواند برای داشتن یک اتاق زیبا و مثبت، کمک بسیار زیادی به شما نماید. در این مطلب از سایت اریکان آرت، به راهنمای انتخاب تابلو برای اتاق کودک پرداختیم. شما می‌توانید صدها تابلو دکوراتیو مناسب اتاق کودک را از فروشگاه اریکان آرت خریداری کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین طرح برای استفاده به‌عنوان تابلو دکوراتیو، همان هنر کودک شماست! حتماً می‌پرسید که چگونه؟ شما می‌توانید پس از انتخاب ابعاد و طرح قاب موردنظر، می‌توانید فایل تصویر نقاشی فرزندان را برای اریکان آرت ارسال کنید؛ سپس تابلو دکوراتیو سفارشی‌سازی شده خود را، درب منزل دریافت کنید.

 

شما از چه اکسسوری‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود استفاده کرده‌اید؟

تیم تولید محتوای مجله آریکان آرت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *